مجله پکیج شوفاژ دیواری

ولوم پکیج ایران رادیاتور و نحوه تنظیم آن

یکی از سوالات متداول مصرف کنندگان پکیج ایران رادیاتور، چگونگی تنظیم دمای پکیج در فصل تابستان و زمستان می‌باشد. امروز بر آن شدیم که روش تنظیم پکیج ایران رادیاتور در حالت آبگرم مصرفی و شوفاژ را به شما همراهان گرامی مجله و فروشگاه تخصصی سرد و گرم آموزش دهیم.

ولوم پکیج ایران رادیاتور

درجه پکیج ایران رادیاتور اغلب با نام ولوم پکیج ایران رادیاتور شناخته می‌شود. توسط این ابزار قادر با تنظیم دمای پکیج می‌باشیم. البته روی پانل پکیج ایران رادیاتور دو عدد ولوم قرار دارد که یکی برای آب مصرفی و دیگری برای تنظیم دمای رادیاتورها می‌باشد. در پکیج‌های دیجیتال ایران رادیاتور با چرخاندن ولوم روی نمایشگر عدد تنظیم شده نمایش داده می شود و دقیقا می‌دانید دما روی چه عددی تنظیم شده است ولی در پکیج‌های آنالوگ متأسفانه، تشخیص عدد دمای تنظیم شده، به‌صورت حدسی و تجربی صورت می‌گیرد.

لازم به‌ذکر است که شما می‌توانید از طریق کلیک بر روی همین متن، انواع ولوم، قاب برد و صفحه چاپی انواع مدل‌های پکیج دیواری را از فروشگاه اینترنتی سرد و گرم تهیه کنید.

نحوه تنظیم پکیج ایران رادیاتور

ولوم پکیج ایران رادیاتور و تنظیم آن | سرد و گرم
ولوم پکیج ایران رادیاتور و تنظیم آن | سرد و گرم

روی پانل کنترل پکیج‌های ایران رادیاتور دو ولوم برای تنظیم دمای آب مصرفی و رادیاتورها وجود دارد که برای تشخیص اینکه کدام ولوم برای چیست، بایستی به بالای آن دقت کنید. بالای ولوم تنظیم آب مصرفی، عکس دوش آب رسم شده و در بالای دسته تنظیم آبگرم رادیاتور، عکس رادیاتور رسم شده است. جهت تغییر دمای پکیج ایران رادیاتور دقت فرمایید، در اطراف دو ولوم خطی وجود دارد که در ابتدای خط min به معنای مینیموم (کم) نوشته شده و در انتهای خط max به معنای ماکزیمم (زیاد) نوشته شده است. هر قدر ولوم به سمت ماکزیمم متمایل شود، دما بیشتر شده و برعکس به سمت مینیموم، دما کمتر خواهد بود.

در پکیج های دیجیتال ایران رادیاتور با چرخاندن ولوم روی نمایشگر عدد دمای. تنظیم شده مشخص می‌شود ولی در پکیج های آنالوگ ایران رادیاتور می‌بایست به صورت تجربی این دما را پیدا کنید، ولی معمولا ابتدای خط سوم دمای مناسب می‌باشد.

دمای نرمال پکیج ایران رادیاتور

همانطور که همیشه گفته‌ایم برای افزایش طول عمر پکیج شوفاژ دیواری، همیشه سعی کنید که دمای آب مصرفی و رادیاتورها را زیر 60 درجه تنظیم کنید. چون با این کار پکیج دیگر رسوب نمی‌گیرد. البته در هوای خیلی سرد و یا برای افرادی که نیاز به گرمای بیشتری دارند، دما را تا 70 درجه نیز می‌توانید بیشتر کنید.

همانطور که گفتم در پکیج آنالوگ ابتدای خط سوم حدوداً دمای 60 درجه می‌باشد.

ولوم پکیج ایران رادیاتور موجود در فروشگاه اینترنتی سرد و گرم
تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور تابستان

برای تنظیم پکیج دیجیتال ایران رادیاتور ابتدا باید ولوم اصلی دستگاه که بالای آن حرف R نوشته شده را روی آیکون خورشید قرار دهید و سپس ولوم تنظیم دمای آب مصرفی که عکس دوش بالای آن قرار دارد را روی دمای مورد نظر تنظیم نمایید.

برای تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور مدل آنالوگ تابستان می‌بایست حتما دقت داشته باشید که ولومی که عکس رادیاتور بالای آن هست را روی صفر یا مینیموم (min) قرار دهید به طوری که چراغ سبز کنار آن کاملاً خاموش شود و در نهایت ولوم آب مصرفی (عکس دوش آب) را روی دمای مورد نظر تنظیم کنید.

توجه: در فصل تابستان به هیچ عنوان نیازی به بستن شیرهای رادیاتورها نیست. نهایتاً برای اطمینان می‌توانید شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج را ببندید. (دسته آن عمود بر شیر باشد)

تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور زمستان

برای فصول سرد و زمستان، در پکیج دیجیتال ایران رادیاتور ابتدا ولوم اصلی را روی علامت برف قرار دهید و سپس ولوم تنظیم دمای رادیاتور را نیز همچون آب مصرفی روی دمای مورد نظر تنظیم نمایید.

در پکیج های آنالوگ نیز با چرخاندن ولومی که عکس رادیاتور بالای آن دارد روی دمای مورد نظر پکیج به حالت زمستانی تغییر دهید.

توجه: قبل از تغییر حالت پکیج از تابستان به زمستان از باز بودن تمام شیرهای رادیاتورها و همچنین شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج (دسته آن موازی با شیر باشد) اطمینان حاصل نمایید.

تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور

تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور یا به عبارتی هواگیری پکیج ایران رادیاتور جزو کارهایی است که مصرف کنندگان پکیج حتما باید آن را یاد بگیرند. برای این منظور ابتدا شیر پرکن را در زیر پکیج پیدا کنید. این قطعه از زیر پکیج بیرون زده (باید خم شوید تا آن را ببینید) سپس به خلاف جهت عقربه ساعت بچرخانید و همزمان عقربه بار را نگاه کنید هر وقت روی 1.5 بار رسید آن را در جهت مخالف ببندید. تبریک می‌گوییم، شما فشار بار پکیج را تنظیم کرده‌اید. توجه داشته باشید که فشار بار پکیج بایشت همیشه برابر با ۱.۵ بار باشد.

 

مجله تخصصی اینترنتی سرد و گرم | وبسایت و اپلیکیشن توزیع قطعات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *